דרך מנחם בגין 51, תל אביב יפו, ישראל
נקודת ההתחלה - תרפיה ממוקדת מיינדפולנס
  • Facebook - White Circle

MBSR -  Mindfulness-based Stress Reduction היא תכנית המלמדת להפחית את רמת הלחץ והמתח באמצעות טיפוח "מודעות קשובה" -Mindfulness. תוכנית  MBSR פותחה ע"י ד"ר ג'ון קבט-זין בסוף שנות ה -70  במסגרת עבודתו  בבית החולים של בי"ס לרפואה במסצ'וסטס. התוכנית בנויה על פי מודל שפותח ונחקר מדעית בארה"ב ואנגליה ונמצאה כמסייעת להתמודדות עם מתח, חרדה, משפרת את תפקיד המערכת החיסונית ומאפשרת  פיתוח מודעות וקשב, ריכוז ושמחת חיים. כיום, תוכנית זו נלמדת ברחבי העולם, כמו למשל, חברי הפרלמנט באנגליה  ותאגידים עיסקיים של האיחוד האירופאי, חברת גוגל , בנקים ועוד. בארה"ב  ובאנגליה השיטה מוכרת על ידי מערכת הבריאות כמסייעת בהפחתת לחצים, מתח ומגבירה את האמפטיה ועשויה לסייע בריכוך האוטומטים ושינוי מחשבתי המשפיע גם ברמה הפיזיולוגית על המוח. 

מה כולל הקורס ?

8 מפגשים שבועיים ומפגש נוסף מרוכז של 6 שעות הכולל תרגולי מיינדפולנס .

אורך המפגש הינו כ-שעתיים וחצי .

הקורס הינו חוויתי ברובו והוא כולל שיח מבוסס לימוד וחקירה אישיים ותרגולי מיינדפולנס. במהלך המפגשים נלמד לטפח מיומנויות הקשורות ל"מודעות קשובה"; הפניית תשומת לב מודעת האטה של  דפוסים אוטומטיים, התבוננות קשובה, חיזוק נוכחות ברגע ההווה, אימוץ עמדה מכילה ומקבלת. שיפור מיומניות אלו מאפשרים לפעול בתוך מציאות חיינו מתוך נקודת ראות צלולה, מיטיבה ושלמה יותר.

הלמידה מתקיימת בקבוצות קטנות של עד 10משתתפים. או בקבוצות אינטמיות של עד 4 משתתפים במסגרת מפגש אישי. כחלק מהלימוד בקורס ניתנים תירגולי בית לאימון יומי של 30- 45 דקות לפחות, על בסיס מה שנלמד במפגש.

 

למי מיועד הקורס ?

הקורס מתאים לאנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם ולחזק את היכולת להתמודד עם מצבים קשים כמו:  מתח ולחץ, שחיקה, כאב פיזי או קושי נפשי. 

מדיטציית מיינדפולנס הוא תרגול פשוט אך לחדשים בתחום ולעיתים אף למנוסים הוא עלול להיות לא קל. אם אתם מנסים שוב ושוב אך מתקשים כי כואב, משעמם או המחשבות מטרידות מומלץ שתעשו זאת לאט אבל בטוח.