לא יהיה ניצחון של האור על החושף כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להלחם בחושך עלינו להגביר את האור.

א.ד. גורדון

הקושי המרכזי שבבסיס מגוון הבעיות והסבל שאנו חשים בחיינו נעוץ בניסיונות שלנו להימנע, לדכא או להימלט ממפגש עם רגשות, חוויות, זיכרונות או תחושות גופניות אותם אנו מזהים כאורחים בלתי רצויים או גורמים שליליים שיש להיפטר מהם או לפחות לשלוט בהם. הניסיון הזה הוא מובן ומקובל, וכולנו פועלים כך לא פעם. עם זאת, לסגנון התמודדות זה יש מחיר וכאשר הוא הופך לדומיננטי, ונעשה בו שימוש חוזר שוב ושוב, תחומים שונים בחיים שלנו מתחילים לאבד מערכם ומתנוונים. בסגנון התמודדות זה אנו שמים את חיינו  על "טייס אוטומטי" ומאבדים את הקשב הפנימי לגוף ולרגשות בזמן הווה. חיינו הופכים להיות גדושים בסערות נפשיות, מחשבות מטרידות, חרדות כאב וסבל. בשורה התחתונה, איכות החיים שלנו נפגעת.

במהלך המפגש נעבוד על טיפוח וחיזוק מיומנויות שיעזרו לכם לשנות את היחס אל הרגשות והתחושות שמתעוררים בעקבות החוויה שלכם. בעזרת מיומניות אלו תוכלו להסב תשומת לב   מקבלת, לא שיפוטית, חומלת  ומודעת, אשר תאפשר לכם לפעול מתוך חופש הבחירה ובהתאם לערכים הפנימיים שלכם. נלמד לייצר בתוכנו מרחב  גמיש שיאפשר להכיל ו "לעשות מקום" לתחושות ולרגשות, גם אם הם פחות נעימים או כואבים. נכיר זוויות נוספות של התבוננות במצב הייחודי בו הנכם נמצאים ונחווה  כל זאת באופן ישיר  באמצעות התרגול והאימון.

התמודדות עם כאב

לחיות עם כאב הוא מצב לא קל ובעיקר בלתי נסבל. במצב של כאב כרוני זה לא רק הכאב הפיסי איתו אנחנו נאלצים להתמודד, אלא גם עם הרגשות ועם המיינד שלנו.

 

איך אפשר להקל על ההתמודדות עם הכאב?

 

לחצו כאן

 

                       

התמודדות עם לחץ ומתח

תחושת לחץ היא תגובה טבעית  של הגוף למצבים שונים בהם אנו חשים מאוימים. כאשר הלחץ הופך לתופעה קיצונית ללא סיבה ממשית הוא יוצר מצוקה שמפריעה להתנהלות היום יום, ופוגע באיכות החיים שלנו.    

 

כיצד אפשר להפחית את תחושת הלחץ והמתח בחיי היום יום?

 

לחצו כאן

התמודדות עם חרדה

כאשר התקף החרדה מכה בנו, הוא עושה זאת חזק ומהר. בין אם הוא לא רציונאלי או לא מציאותי, אנחנו עלולים להשקיע זמן ומאמץ רב כדי לברוח ממנו בכל מחיר. אולם למרבה האכזבה, המאמץ לברוח או למצוא פתרון אינו עוזר. להפך, הוא אף עלול להגביר את רמת החרדה ולהוסיף לכך תחושה של סבל.

 

מה יכול להקל עלינו בהתמודדות עם מצבי חרדה?

 

לחצו כאן

התמודדות עם אכילה רגשית

כמה מהמחשבות שעוברות לכם בראש ביום עוסקות באוכל ובתחושת רעב? ליהנות מארוחה טובה אינו דבר רע. אבל כאשר הדחף הראשוני שלנו הוא לפתוח את המקרר בכל פעם שאנחנו מרגישים לחוצים, כועסים, בודדים, מותשים או משועממים – אנחנו עלולים להיתקע במעגל של הדחקה והימנעות מהרגשות האמיתיים שלנו ולפתח הרגלי אכילה לא בריאים.

אכילה מודעת היא גישה המגשרת בין הקשיים הרגשיים שאנו חווים לבין הדחף האוטומטי לאכול.

מהי אכילה מודעת ואיך מפתחים אותה ?

 

לחצו כאן 

התמודדות עם משברי בריאות

משברי בריאות יוצרים דיאלוג פנימי סביב חוויית החיים האישית שלנו. כשהבריאות שלנו מתערערת אנחנו נאלצים להסתגל למציאות חדשה, בה חלקים רבים ממערך החיים המוכר לנו משתנים. אנו הופכים להיות פגיעים, תלויים ברופאים, הזהות שלנו עלולה להשתנות, המטרות משתנות.

כיצד ניתן לטפח חוסן נפשי שיטיב איתנו ויקל על ההתמודדות עם המשבר הבריאותי?

 

לחצו כאן

התמודדות עם קשיים רגשיים

קושי רגשי הוא קונפליקט פנימי הנובע מפער בין הרצוי למצוי. רובנו נחווה אותו בשלב כלשהו בחיינו ונעשה שמיניות באוויר רק כדי להימנע ממנו. דרך התמודדות זו מייצרת בתוכנו מאבק פנימי סמוי ותבניות התנהגות של הימנעות מסיטואציות, מאנשים ומהתפתחות אישית.

איך נפתח נקודת מבט גמישה שתעזור לנו להתמודד עם

הקושי?

לחצו כאן

דרך מנחם בגין 51, תל אביב יפו, ישראל
נקודת ההתחלה - תרפיה ממוקדת מיינדפולנס
  • Facebook - White Circle